Bankomat nevydal peníze… Jak postupovat a nepřijít o své peníze

Nevydal vám bankomat peníze? Postupujte dle tohoto návodu a dostanete je zaručeně zpátky.

Jednoho dne jsem se vydal k bankomatu vybrat peníze…

Nic neobvyklého. Každodenní záležitost.

Zadám PIN, zvolím částku a čekám…

Čekám déle než obvykle.

Bankomat poděkuje za využití a rozloučí se..

Vše v pořádku… Nebo ne?

V ruce nemám žádné bankovky a v internetbankingu je částka dávno zablokovaná.

Bankomat nevydal peníze nebo nepřesnou částku…

Tato situace se stává zřídka, ale stává se. Bankomaty jsou na to připravené a banky mají připraveny kroky, které zajistí dorovnání peněz na váš účet.

Každý bankomat je vybaven kamerou a snímači na bankovky, který umí detekovat kolik bankomat bankovek vydal a jaké hodnoty jednotlivé bankovky byly.

Pokud se stane, že nevydá ani jednu z bankovek, je uložena 0.

Rovněž je bankomat vybavený kamerovým záznamem, který snímá otvor, kterým vytahujete bankovky.

Není třeba příliš zmatkovat, stačí následovat tyto kroky.

Jak reklamovat výběr v bankomatu

Zřejmě musíte pár dní čekat, než můžete tyto kroky podniknout.

Transakce kartou trvají pár dní než se zpracují – částka se blokuje na vašem účtu a po pár dnech se z něj strhne reálně. Pokud vybere peníze a nedostanete je, může se stát, že taková transakce se nepotvrdí a uvolní se prostředky zpátky na váš účet. Pokud se potvrdí a strhnou se prostředky, reklamujte výběr.

  1. Navštivte vaši banku (možná bude stačit telefonicky)
  2. Nahlaste vaši událost
    1. Kdy jste vybírali stačí datum a přibližné časové rozmezí
    2. Lokaci bankomatu – adresa
    3. Kolik jste vybírali, kolik jste dostali
  3. Počkejte na zpracování žádosti
  4. Podepište
  5. Čekejte pár dní na vrácení peněz

Realita: Jak to proběhlo u ČSOB a karty VISA

Vybíral jsem peníze v jednom z bankomatů banky při výstupech metra. Bankomat nevydal peníze a poděkoval za použití.

Okamžitě jsem zavolal na telefonní číslo, které bylo napsáno u bankomatu, jak to mám řešit. Uklidnili mě, že se “nic neděje”, že mám počkat pár dní jestli se mi prostředky vrátí, jinak mám zajít na pobočku a podat reklamaci.

Vše mají pod kontrolou a mohou si vytáhnout záznam z inkriminované události.

Po týdnu, kdy dochází k reálnému zpracování transakce, se částka strhla.

Přišel jsem na pobočku banky, popsal situaci a odešel.

Za několik dní mi vrátili mé peníze na účet.

Byla to stresující událost, ale naštěstí vše dobře dopadlo.

Ukázalo se, že je třeba mít i prostředky navíc, protože nemít možnost vybrat částku znovu, nezaplatil bych nájem.

Další zdroje:

https://www.mesec.cz/clanky/co-delat-kdyz-vam-bankomat-nevydal-spravne-penize/

https://www.nasepenize.cz/co-delat-kdyz-vam-bankomat-nevyda-penize-ale-strhne-je-z-uctu-2020